Czarny ekran w laptopie? Nie działa obraz? Sprawdź przyczyny

Strona główna/Porady/Czarny ekran w laptopie? Nie działa obraz? Sprawdź przyczyny
czarny ekran w laptopie

Czarny, “niedziałający” ekran w laptopie to dość częsta usterka. Przyczyn niewłączającego się ekranu w laptopie może być wiele. Postaramy się wymienić kilka z nich.

Przyczyny niedziałającego/czarnego ekranu:

  • awaria matrycy
  • uszkodzenie taśmy LCD, matrycy łączącej laptopa z ekranem
  • awaria układu zasilania
  • uszkodzenie karty graficznej (układu BGA)
  • uszkodzenie płyty głównej
  • awaria czujnika klapy
  • przypadkowe wyłączenie ekranu lub ustawienie podświetlenia na minimum poprzez użycie kombinacji klawiszy funkcyjnych
  • inne

Czarny ekran w Windows 10

Bardzo często problem z czarnym ekranem leży nie po stronie sprzętu lecz oprogramowania. W tym wypadku istotną kwestią jest ustalenie jakie zmiany zaszły w oprogramowania tuż przed awarią. Najczęstszą przyczyną awarii są nieudane aktualizacje Windows 10 lub aktualizacje sterowników. Problem wymaga dokładnego sprawdzenia i pomóc w tym może odpowiednio przygotowany przez Microsoft system pomocy. Może to jednak wymagać podstawowej, a często złożonej wiedzy od użytkownika.

Ile kosztuje naprawa ekranu w laptopie?

Biorąc pod uwagę szeroki zakres przyczyn awarii, koszt naprawy ustalany jest indywidualnie i może wahać się od kilkudziesięciu do kilkuset złotych. Dlatego w naszym serwisie diagnoza oraz wycena naprawy jest darmowa i umożliwia ocenę opłacalności takiej operacji przez klienta.

Jak możemy Ci pomóc?

  • Jeśli jesteś z Krakowa lub okolic możesz przywieźć urządzenie bezpośrednio do naszego serwisu laptopów lub dobrze zabezpieczyć laptopa i wysłać go na nasz adres z opisem awarii oraz numerem telefonu;
  • Laptopa sprawdzimy za darmo i oddzwonimy podając: koszt usługi oraz części, a także warunki gwarancji serwisowej;
  • Jeśli zaakceptujesz nasze warunki laptopa naprawimy i odeślemy  na nasz koszt.  Pamiętaj, że przy odbiorze paczki należy bezwzględnie sprawdzić stan przesyłki. Klienci lokalni mogą odebrać urządzenie w wyznaczonych godzinach pracy serwisu.